آرشیو آلبوم ها

شامل
موزه خودروهای تاریخی ایران 51

موزه خودروهای تاریخی ایران

موزه خودروهای تاریخی ایران در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۲ افتتاح شد. این موزه مجموعه‌ای از بهترین‌ها و در پاره‌ای موارد منحصر به فردترین‌های صنعت خودروسازی را گردآورده تا علاوه بر حفظ و نگهداری از این آثار ملی، نمایش آنها را دستمایه بررسی و تبیین تاریخچه ورود خودرو به ایران کند. بعضی از نمونه‌های موجود در خزانه موزه جزء نمونه‌های نادر در صنعت خودروسازی هستند، از جمله پیرس آرو لیموزین آب طلاکاری شده، تنها نمونه پنتر لیزر تولید شده در جهان، تنها اتومبیلی که حاصل کار مشترک کمپانی‌های مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن است. از کالسکه‌های این موزه هم می‌توان به کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار (قدیمی‌ترین کالسکه موجود در ایران) و کالسکه مخصوص تاجگذاری هر دو ساخت کارخانه معروف واگن فابریک در کشور اتریش اشاره کرد. دوشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۴ عکاس: سبحان فرج ون
تقاطع غیرهمسطح جنت آباد- آبشناسان 21

تقاطع غیرهمسطح جنت آباد- آبشناسان

پروژه بزرگ تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید آبشناسان و بلوار جنت‌آباد، به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی عمرانی شمال غرب پایتخت، زیر بار ترافیکی رفت و از اواخر مردادماه امکان تردد در آن فراهم شد. سه شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۴ عکاس: سبحان فرج ون
بهره‌برداری از دوربرگردان غیرهمسطح شمال به شمال بزرگراه چمران 30

بهره‌برداری از دوربرگردان غیرهمسطح شمال به شمال بزرگراه چمران

دوربرگردان غیرهمسطح شمال به شمال بزرگراه چمران در محدوده بزرگراه حکیم با حضور عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران و مهدی صالحی، شهردار منطقه 2، صبح روز شنبه 8 شهریورماه به بهره‌برداری رسید.
شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۴ عکاس: سبحان فرج ون
بازسازی واحدهای آسیب دیده منطقه 2 17

بازسازی واحدهای آسیب دیده منطقه 2

مدیریت شهری در آغاز و پس از پایان جنگ تحمیلی ۱۲ روزه ضمن بسیج شبانه‌روزی امکانات و پرسنل خود با تسریع روند خدمت‌رسانی به منازل مسکونی آسیب دیده سعی در ایجاد فضای مطلوب و ایمن زندگی برای شهروندان دارد. شایان ذکر است این خدمت‌رسانی هم‌چنان در مناطق آسیب دیده ادامه دارد.
شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۴ عکاس: سبحان فرج ون
زیبا‌شهر من

زیبا‌شهر من

شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۴
ماه خونین» 23

ماه خونین بر فراز تهران

یکی از مهم‌ترین پدیده‌های نجومی هفت سال اخیر، ماه‌گرفتگی کلی که در دنیا با عنوان «ماه خونین» شناخته می‌شود. پدیده امشب به چرخه ساروس ۱۲۸ تعلق دارد که هر ۱۸ سال، ۱۱ روز و ۸ ساعت یک گرفت مشابه را تکرار می‌کند، گرفت امشب، چهل‌ویکمین رویداد از مجموع ۷۱ گرفت این چرخه است. تعدادی از عکس‌های این گزارش، بصورت مولتی اکسپوژر ثبت شده است.
دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۴ عکاس: شایان محرابی
ماه خونین بر فراز تهران - 2 16

ماه خونین بر فراز تهران - 2

یکی از مهم‌ترین پدیده‌های نجومی هفت سال اخیر، ماه‌گرفتگی کلی که در دنیا با عنوان «ماه خونین» شناخته می‌شود. پدیده امشب به چرخه ساروس ۱۲۸ تعلق دارد که هر ۱۸ سال، ۱۱ روز و ۸ ساعت یک گرفت مشابه را تکرار می‌کند، گرفت امشب، چهل‌ویکمین رویداد از مجموع ۷۱ گرفت این چرخه است. تعدادی از عکس‌های این گزارش، بصورت مولتی اکسپوژر ثبت شده است.
دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۴ عکاس: محسن عطائی
میادین میوه و تره‌بار در حال احداث 32

اینجا کارگاهه؛ میادین میوه و تره‌بار قشقایی و فدک

عملیات احداث بازارهای میوه و تره‌بار قشقایی و فدک در محدوده بزرگراه آیت الله سعیدی و شهرری به منظور خدمت‌رسانی، سهولت خرید و کاهش سفرهای شهری شهروندان مناطق 18 و 20 در حال انجام است.
شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۴ عکاس: محسن عطائی
واگن سازی 57

ساخت قطار ملی مترو؛ نقطه عطفی در خودکفایی حمل‌ و نقل ریلی

در شرایطی که کلانشهری مانند تهران با چالش‌های جدی در حوزه ترافیک، آلودگی هوا و فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی از جمله مترو مواجه‌ است، ساخت و بهره‌برداری از قطار ملی مترو را می‌توان نقطه عطفی در تحقق اهداف توسعه پایدار شهری دانست. این پروژه نه‌تنها به ارتقای زیرساخت حمل‌ و نقل کمک کرده، بلکه با تأکید بر بومی‌سازی و کاهش وابستگی به واردات، گامی مهم در مسیر خودکفایی صنعتی کشور برداشته است.
یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۴ عکاس: محسن ابوالقاسم
ایستگاه شارژ برقی هنگام 26

به وقت خدمت؛ ایستگاه شارژ اتوبوس برقی «هنگام»

مدیریت شهری در راستای توسعه حمل‌ و نقل پایدار و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی جایگاه شارژ برقی «هنگام» را در مساحتی حدود ۵٠٠٠ مترمربع با ۴ دستگاه استند شارژ سریع ٢۴٠ کیلووات یا ٨ دیسپنسر ١٢٠ کیلووات (با قابلیت شارژ همزمان ٨ دستگاه اتوبوس و ١۶ دستگاه تاکسی) را افتتاح و آماده خدمت‌رسانی کرد. 

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ عکاس: محسن عطایی
خانه شهر (بلدیه) 67

خاطره‌ای که «خانه شهر» شد

ساختمان خانه شهر (عمارت بلدیه) در خلال سال‌های ۱۳۰۰ - ۱۳۰۲ (هجری‌شمسی) در شمال میدان امام خمینی (توپخانه) به دستور شهردار وقت تهران (گاسپار ایپگیان) ساخته شد. عمارت بلدیه که سالیان متمادی محل اداره شهر بود در سال 1345 تخریب و به پایانه اتوبوسرانی مبدل شد. فاز مطالعاتی و عملیات اجرایی اولین و بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری از سال 1394 آغاز و به همت مدیریت شهری حاضر اتمام یافت.

 

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ عکاس: شایان محرابی