موزه خودروهای تاریخی ایران در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۲ افتتاح شد. این موزه مجموعهای از بهترینها و در پارهای موارد منحصر به فردترینهای صنعت خودروسازی را گردآورده تا علاوه بر حفظ و نگهداری از این آثار ملی، نمایش آنها را دستمایه بررسی و تبیین تاریخچه ورود خودرو به ایران کند. بعضی از نمونههای موجود در خزانه موزه جزء نمونههای نادر در صنعت خودروسازی هستند، از جمله پیرس آرو لیموزین آب طلاکاری شده، تنها نمونه پنتر لیزر تولید شده در جهان، تنها اتومبیلی که حاصل کار مشترک کمپانیهای مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن است. از کالسکههای این موزه هم میتوان به کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار (قدیمیترین کالسکه موجود در ایران) و کالسکه مخصوص تاجگذاری هر دو ساخت کارخانه معروف واگن فابریک در کشور اتریش اشاره کرد.
دوشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۴
عکاس: سبحان فرج ون
پروژه بزرگ تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید آبشناسان و بلوار جنتآباد، به عنوان یکی از طرحهای کلیدی عمرانی شمال غرب پایتخت، زیر بار ترافیکی رفت و از اواخر مردادماه امکان تردد در آن فراهم شد.
سه شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۴
عکاس: سبحان فرج ون
در شرایطی که کلانشهری مانند تهران با چالشهای جدی در حوزه ترافیک، آلودگی
هوا و فرسودگی ناوگان حملونقل عمومی از جمله مترو مواجه است، ساخت و
بهرهبرداری از قطار ملی مترو را میتوان نقطه عطفی در تحقق اهداف توسعه
پایدار شهری دانست. این پروژه نهتنها به ارتقای زیرساخت حمل و نقل کمک
کرده، بلکه با تأکید بر بومیسازی و کاهش وابستگی به واردات، گامی مهم در
مسیر خودکفایی صنعتی کشور برداشته است.
یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۴
عکاس: محسن ابوالقاسم